Guidet udflugt til H.C. Andersens Hus Torsdag 21. maj
Torsdag 21. maj arrangerer Kerteminde Biblioteks Venner udflugt til H.C. Andersens Hus. Vi får en grundig introduktion til museet ved direktør Henrik Harnow. Han vil fortælle, hvilke ideer der lå bag den fuldstændige omdannelse af huset til et moderne museum: Hvad man har gjort for på én gang at henvende sig appellerende til voksne og børn, til danske og udenlandske gæster, og hvorfor den originale og særprægede arkitektur blev sådan, som den blev. Direktøren vil følge med os rundt i huset og demonstrere de originale fif, man har hittet på for at lede den besøgende ad nye veje ind i Andersens univers. Efter præsentationen kan vi selv bevæge os rundt i huset og afprøve de mange spændende rum. Besøget afsluttes med traktement på Café Deilig, der ligger lige ved siden af. (’Deilig’ er ikke en stavefejl, sådan hedder netop et af eventyrene!). Inden bussen går hjemefter, bliver der lejlighed til selv at strejfe om i kvarteret. For ganske vist er det mange år siden at folk fra Kerteminde drog til Odense til fods, til hest eller senere på cykel, og ganske vist tager det nu om dage kun en halv time at komme hjem, men det kan alligevel være rart bare at give sig selv en smule åben tid. Der er afgang med bus fra Kerteminde Bibliotek kl. 13.00, og vi forventer at være tilbage kl. ca. 17.00.Billetter koster 250 kr. og begrænses til 30 personer, hvilket er det antal, som kan være på en rundvisning. Derfor skal man skrive til stokkebye@icloud.com med det antal billetter man ønsker, så bestyrelsesmedlem Elizabeth Stokkebye kan styre “først til mølle” listen. Når man har fået grønt lys fra hende, kan man købe billetter ved at overføre beløbet til vores konto: Reg nr. 0828 konto nr. 0003592995 eller betale med MobilePay til 22962. Vel mødt til en spændende udflugt! Erik Skyum-Nielsen